zaterdag 29 september 2012

2 keer op tur op 1 dag en veel foto's

Nicolette is dit weekend in Narvik bij Lois, zodoende heb ik een weekendje vrij :) Tsjaa dan kan je dan verschillende dingen/aktiviteiten gaan doen....Het huishouden :( ...nou nee :) genieten van deze mooie herfstdag :))) jaa duss

Eerste tur vandaag ging naar Storvatn op de heuvel achter ons huis, terwijl ik op weg naar boven ben komt de hurtigbåt (Svolvær-Bodø) van Nordskot richting Helnessund in volle vaart aangedendert, (nee niet de berg op, hij bleef lekker op zee) aankomst Helnessund 08.50 dus lekker op tijd....en ik dus ook, pluk de dag...

Kijk ik naar links, denk ik, hmm, daar heb ik ook wel zin in, misschien de laatste mooie dag van het jaar, zo direkt ook maar Skarbua op, voor de kijkers thuis de berg links ;)
Maar eerst het einddoel van nu, en dat is Max zijn favoriete drinkbak en modderpoel Storvatn. Frisse herfstkleuren en bijna windstil.
Volgende tur ging omhoog naar Skarbua en skarbotn Hoogste punt van de dag 590 meter boven NAP en lekker steil, goed voor de kuitspiertjes dus...
Op weg naar boven heb je natuurlijk een fijn uitzicht, hier richting het strand van Brennvika


Op deze foto zie je ons huis, ongeveer in het midden met de zwarte schoorsteen op het dak.


 Richting de Lofoten, de zuidkant daarvan.
Dit hutje is het uiteindelijke doel, hier kan je koffie zetten op eeen houtkachel, evt overnachten of gewoon even lekker zitten en genieten van de oorverdovende stilte....Voor het hitje stroomt een klein beekje met smeltwater volgens de lokale overleveringen is dit de bron van de eeuwige jeugd, duss....


Op de heuvelrug beneden vond de ochtendwandeling plaats
 Zelfde soort.
 Richting Brennsund
 Visserbootjes voor het strand van Brennvika

 Met een lekker zonnetje maar fris briesje..
 Over de top en weer terug naar huus, naar de hond en de kippen..

Geen opmerkingen: