zaterdag 1 december 2007

Waar gaat Hans eigenlijk werken

We krijgen veel vragen over hoe ons leven er in Steigen uit gaat zien. Ik heb niet alle antwoorden, maar op de vraag; wat gaan jullie daar dan doen?????? kan ik natuurlijk wel wat zeggen.
1)Ik ga (nog) niets doen. Ik weet het, dat zijn jullie niet van me gewend en eerlijk gezegd. Ik ben het ook niet van mijzelf gewend. Sterker nog, ergens halverwege deze week kreeg ik er zelfs bijna een paniekaanval over! Zoals de meesten wel weten heb ik"iets lopen bij de gemeente Steigen", maar een goede Noor gaat met een beslissing niet over 1 nacht ijs en dat geldt zeker voor een Noorse ambtenaar. Mijn verwachting is dat het pas gaat lopen als ik in Steigen woon. Conclusie; Nicolette word miv 18 januari Koos werkoos. Niet schrikken, ik kan er mee omgaan dus jullie ook!
2) Hans heeft een baan!!!!! Onze strategie was(en is) dat één van ons een baan moest vinden. Zodra dat gelukt was zouden we vertrekken. En ja hoor, Hans heeft 1 sollicitatiegesprek en het is meteen raak. Hans gaat werken bij Helnessund Bøteri. Dat is een bedrijf met ong. 20 werknemers. Het bedrijf onderhoudt vissersboten, verkoopt en maakt mechanische onderdelen voor vissersboten en verkoopt thermo kleding en werkkleding. Ze doen dus eigenlijk alles voor de visserboot behalve de boot zelf maken. Bij de bøteri worden ook netten geassembleerd voor de fishfarming. Voor diegene die zich nu afvragen wat fishfarming is, dat is het houden van vissen in de open zee in een net dat Hans heeft gemaakt. Made bij Hans dus. Nou, die vissen hebben een geweldig onderkomen, dat begrijp je wel! Hans werkt van 7 uur tot 15.00 uur.Maar als het sneeuwt stoppen ze eerder om te gaan skiën en als de zon schijnt stoppen ze eerder om de bergen in te gaan. De rest van de tijd wordt er natuurlijk gewoon keihard gewerkt!
Ok, nu even een plaatje van de nieuwe werkplek van Hans. Volg de pijl en je weet waar hij werkt!

Geen opmerkingen: