maandag 18 augustus 2008

Noordkaap

Hoi! Per vandaag heb ik de zomerstop opgeheven. Vandaag zijn de kinderen weer naar school gegaan. Hans en ik zijn gisteren thuisgekomen van een weekje vakantie. Wat waren we blij dat we onze lieve kinderen weer konden knuffelen! Onze eerste vakantie zonder de kinderen is nu een feit en ik kan wel zeggen dat we er erg trots op zijn dat ze zich zo goed hebben weten te redden zonder ons de afgelopen week!
Vorige week zaterdagochtend vertrokken we rond 8 uur in de ochtend. We hadden niet echt een plan wat we wilden doen. Eigenlijk wisten we alleen zeker dat we even naar Tromso wilden om te kijken wat voor soort stad dat is. Voor het eerst zijn we zonder iets te regelen of te boeken gewoon weg gereden van huis met een gevoel van; we zien wel wat er gebeurd....En dat heeft ons
dus uiteindelijk naar de Noordkaap gebracht!

De eerste etappe zijn we bij Narvik rechts afgeslagen naar Zweden en het land van de Lappen. Onze eerste camping was gelijk al een paradijsje voor de kinderen geweest, met een zwembad, trampolines, skelters enz.. Daar hebben we ze via mms natuurlijk even lekker meegemaakt. Wat niet zo'n succes is daar zijn de kamikazemuggen. Tjemig zeg, die weten wel van aanvallen daar. Gelukkig voor mij hadden ze het vooral op Hans gemunt dus ik heb me zoveel mogelijk achter Hans verschuild. Na een heerlijk nacht in een supermooi huisje zijn besloten we onze weg recht naar boven te vervolgen. Via Zweden en Finland reden we Noorwegen weer binnen. We vonden een huisje in Karasjok, een belangrijke plaats voor de Samen want daar is hun parlement gevestigd. Op de volgende foto zie je het parlementsgebouw, dat in de vorm van een tent is gebouwd.

De volgende dag besloten we omdat we nu toch al zo'n eind waren, dat we nu ook wel door wilden rijden naar de Noordkaap. Max en ik waren af en toe wel een beetje autorijden moe, maar onze chaffeur vond het heerlijk en reed supergelukkig door het mooie landschap. Soms denk ik hier, kan het nou nog steeds mooier met het landschap? Ja dus. De Noordkaap vond ik een geweldig landschap. Desolaat, stil en daardoor overweldigend. Binnenkort zullen we ons webalbum weer vullen met foto's. Dan kunnen jullie ook een impressie krijgen van wat ik bedoel. Hieronder volgt alvast de foto van ons op de Noordkaap. Morgen vertel ik meer over de rest van onze vakantie...

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi
enig weer wat van jullie te horen, wat een ervaring richting Noordkaap. Wat is Max weer gegroeid een flinke vent hoor. En nu op de uitkijk naar je vader en moeder . Ik ben benieuwd naar jullie foto's?
Nu tot horens Veel liefs Greet