vrijdag 17 oktober 2008

Blanding

Poeh zeg, lekker een dag vrij. Ik moet weer even in het ritme van een vaste baan komen hoor! Op de een of andere manier gaan Noren en Nederlanders blijkbaar goed samen. Regelmatig hoor ik verhalen over Noren die getrouwd zijn met een Nederlandse vrouw. Ik heb eigenlijk nog niets gehoord over een Nederlandse man met een Noorse vrouw, maar goed... Mijn bewering werd vandaag weer bevestigd toen ik vriendelijk gedag zei (in het Noors) tegen een man die tijdelijk in het zomerhuis naast ons verblijft. Na een paar beleefdheden over en weer vroeg hij ineens in het Nederlands of ik misschien uit Nederland kwam. Hij hoorde namelijk een Nederlands accent. Toen kon ik natuurlijk niet anders dan toegeven dat het inderdaad zo was. Nu verwachten jullie misschien dat het verhaal zo loopt dat ook ik uiteindelijk ga trouwen met een Noorse man, maar dan moet ik de lezers van deze soap helaas toch teleurstellen. Het bleek dat "de man"(ik ben zijn naam vergeten dus we noemen hem vanaf nu DM) een aantal jaren gewoond had in Nederland omdat hij, je voelt hem al aankomen, getrouwd was met een Nederlandse vrouw. Het leuke was dat DM diezelfde frustratie heeft gevoeld als ik wat betreft een baan vinden en de taal. Ook DM werd meerdere malen afgewezen vanwege de taal. Maar gelukkig is DM goed terecht gekomen want hij vond een baan in het middenmanagement van het bedrijf Auping. Vandaar ging het gesprek verder op mijn bed, ja het werd toch intiem...want ik kon hem vertellen dat wij al jarenlang heerlijk slapen op onze auping. Toen ik hem vertelde dat ik een pauze had genomen van mijn bijna 20 jaar lange carriere in het bankwezen, vroeg hij zich af hoe oud ik was omdat ik er uitzag, ja jullie gaan het goed lezen.....als een twintiger! Op dat moment was ik in grote twijfel. Zal ik deze man op de koffie vragen? Maar mijn verstand wees me gelukkig terecht. Gezien mijn bewering in de eerste alinea zou ik me hiermee weleens allerlei ingewikkelde problemen op de hals kunnen halen! Zo eindig ik dus alleen op de bank, wachtend op mijn Nederlandse geliefde met een heerlijke kop koffie terwijl mijn voeten worden verwarmd door een hele lieve, warme, grote, harige................. hond.
PS; enkele delen van dit verhaal zijn geromantiseerd.

1 opmerking:

Dennis en Martijn zei

Whaha je moet net als ik een boek gaan schrijven! Ik kom niet meer bij! Kun je toch een heel sappig romannetje van maken! ;-)
nog maar 28 nachtjes slapen....