vrijdag 31 juli 2009

Kippen

Tja, woensdag vertelde ik dat ik in een ideeenfase zat. Inmiddels is er 1 plan al aardig concreet geworden...We willen erg graag kippen. Dat is een begin van het streven om gedeeltelijk zelfvoorzienend te worden. We waren aan het bedenken waar we het kippenhok nou het beste konden opbouwen, toen ik ineens dit plaatje vond op internet.
En laten wij nou precies zo'n huisje hebben staan in de tuin! Eerste idee was om dat voor Max te gebruiken maar daar is het toch iets te klein voor. Maar als kippenhok is het natuurlijk helemaal perfekt! Op deze manier hoeven we ook niet zo heel veel te bouwen en beperken we de kosten.
Vandaag heb ik contact gehad met iemand die een boerderij heeft en gek is van kippen. Ze heeft heel veel verschillende soorten dus morgen rijden we er "even" (twee en een half uur) heen. Ik ben benieuwd of we morgen al thuiskomen met nieuwe bewoners voor het tuinhuisje!

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi allemaal
Leuk weer wat te horen en te gek die kippen krijgen jullie 's morgens een vers eitje bij het ontbijt.
Het wordt nu al een kleine boerderij wat voor dieren ga je nog meer fokken. Rendieren of elanden?
Veel liefs greet