woensdag 29 juli 2009

Sagaspill



Hoi!
Dat was weer even geleden dat jullie wat hebben gehoord. In de zomer ben ik zoveel mogelijk buiten en heb niet altijd zin om achter de PC te kruipen. Maar ik begrijp ook wel weer dat jullie van spanning wachten op berichten uit het Noorden. Nou, ik ga mijn best doen!

Allereerst wil ik de tienduizendste bezoeker graag huldigen, dus diegene die zich herinnert de 10.000ste geweest te zijn mag zich melden bij mij, dan zal ik hem/haar in het zonnetje zetten!
Verder kan ik vertellen dat Hans zich de eerste week van zijn vakantie bezig gehouden heeft met zijn grootste hobby; Autorijden! Dit keer ging de reis samen met Robin naar de Noordkaap. Onderweg hebben ze gekampeerd en samen hebben ze een gezellige tijd gehad en elke dag vlees gegeten van de BBQ, terwijl de dames thuis genoten van vegetarische gerechten. Na 4 dagen waren ze al weer thuis, vol met plannen voor het volgende tripje!
Daarna hebben we heerlijk in en rond het huis vakantie gevierd. Het weer was heerlijk en het beste vond ik dat je net zo lang kan uitslapen als je wil als je vakantie hebt. Aangezien het hier de hele nacht licht is krijg je namelijk de neiging om maar op te blijven! Als je naar je werk moet is dat niet echt wenselijk maar in de vakantie gaat het prima!
Onze eerste werkweek viel samen met de "Sagaspillweek". Een drukke week dus. Het Sagaspill is een openlucht toneelstuk dat 1x in de twee jaar wordt uitgevoerd. Een geweldige produktie met meer dan 150 spelers, zangers en muzikanten en nog eens zoveel vrijwilligers die voor de opbouw, kaartverkoop en vele andere taken zorgen. Ik had de eer om in het bestuur verantwoordelijke te mogen zijn voor de marktbewerking en ik heb een heerlijke tijd gehad! Voor wie ons wil komen bezoeken, adviseer ik dat in 2011 tijdens de sagaspillweek te doen, want het is erg gezellig voor toeristen hier in die tijd! http://www.sagaspill.no/
Nu is het gewone leven weer begonnen en ik merk dat ik niet meer zoveel energie hoef te gebruiken om de taal te leren. Dat geeft weer ruimte voor nieuwe aktiviteiten dus mijn hersens draaien weer op volle toeren! Denk bijvoorbeeld aan kippen houden(en slachten voor eigen gebruik) een ekologiosche markt, bed & breakfast enz. Gelukkig gaat alles hier in rustig tempo dus ik ga eerst maar eens rustig een tijdje bedenken wat ik het eerst wil gaan doen!

Geen opmerkingen: