zaterdag 8 december 2007

Emoties deel 2

Op de foto zie je Hans achter de PC. Op de achtergrond het beloofde land en onze kerstboom die we nog nooit zo vroeg op orde hebben gehad! In het kader van "onze laatste kerst in Nederland"hebben we besloten ons huis zo lang mogelijk in kerstsfeer te houden. En...eigenlijk is het supergezellig! Goed, het onderwerp van dit stukje is emoties deel 2. Dat komt omdat ik op mijn vorige stukje zo'n mooie mail kreeg van mijn zus dat ik haar heb gevraagd of ik haar tekst op mijn blog mocht zetten.
Gelukkig vond ze het goed! Hier komt ie dan.....

Ik zit achter mijn PCtje en kijk nog ff snel op jullie weblog. Ben elke dag nieuwsgierig of er nog iets nieuws op staat. Eerlijk gezegd kijk ik wel 5 x per dag. En wat lees ik net een mooi stukje over dat jullie toch wel een beetje Haarlem City gaan missen.
Eigenlijk wel een hoop meegemaakt. Eerst ongeveer 10 jaar op de zomervaart, weet je nog zodra er maar een klein laagje ijs lag op de zomervaart, snel de schaatsen onderbinden en pas weer met schemer naar binnen en voor het gezellige kacheltje weer warm worden. De weekenden dat mama van het vlees uit de slagerij van Opa zelf gemaaktekroketten/bitterballen in elkaar draaide. Superlekker waren die of de zelfgemaakte frietjes die mama altijd zelf maakte in die zwarte frituurpan.

En ons hondje Teddy ook niet te vergeten, kwam altijd lekker bij ons op de bank liggen als we ziek waren. Laatste jaren van de Dreefschool gingen we verhuizen naar de Kouwerstraat weet je nog. Elke dag overblijven want tussen de middag was het de moeite niet. ´s middag na school naar de weilanden achter het huis. Samen naar de handbal in de Molenwiek, de kampen van handbal waren ook top, evenals de droppingen in het pikke donker.

De fietsvakanties met z´n vieren, naar Zweden en Engeland en natuurlijk niet te vergeten al die jaren 4 weken op de camping in Harskamp. Hele dagen waren wij buiten hutten aan het bouwen. Wat een tijd, heerlijk.

Samen af en toe ruzie maken in de pubertijd als Paps en Mams er niet waren. En jij zat uren lang LP´s van Paul Young en Doe Maar te luisteren tot ik er gek van werd. Hihihihi. Samen fietsen naar de scouting waar we weekenden lang op de mooie Nel waren te vinden,even nog wat drinken in een kroegje in Penningsveer. Leuke tijd trouwens. Ook de kampen naar Sneek, Nieuwkoop waren altijd leuk.

O ja, Vroom en Dreesmann ook nog samen gewerkt achter de klantenservice, ik werkte er al een tijdje en er kwam een baantje vrij en zo rolde je er ook in op de donderdagavond en de zaterdag. Bij VenD heb je Hans leren kennen, weet je nog toen had Vroom nog beneden in de hoek een supermarkt. Leuke tijd gehad en veel geleerd, ik vergeet ook nooit meer die ene donderdagavond
dat mams ineens belde met het bericht dat de cavia aan het bevallen was.

Had het fijn gevonden als je nog een paar jaar in Haarlem was gebleven, maar ik kom jullie vaak plagen in Noorwegen hoor. Ik ben zo trots op je dat je echt de stap gaat zetten, ik zou het liefst met jullie meegaan, het ziet er allemaal zo mooi en rustig uit. Oeps, ik laat een traan vallen op mijn toetsenbord, ik ga je missen. Ik ga jullie missen.


Geen opmerkingen: