zondag 30 december 2007

Huisdieren

Nadat we besloten hadden dat we naar Noorwegen gingen moesten we beslissen wat we met onze huisdieren wilden doen. Al snel werd duidelijk dat we in ieder geval onze schildpadden niet mee konden nemen. Het houden van reptielen is niet toegestaan in Noorwegen, tenzij er sprake is van een allergie voor andere huisdieren. Hans voldoet wel aan deze criteria, maar in het dunbevolkte gebied waar wij wonen woont vast geen dierenarts die ons zou kunnen helpen als er wat met de schildpadden zou zijn. Dat vonden wij geen prettig idee. Al vanaf oktober stonden ze te koop op marktplaats. Helaas al die tijd geen koper. Tot afgelopen week, wij begonnen 'm al een beetje te knijpen, er ineens een hele enthousiaste mail kwam. Een gezin met sinds vier maanden twee schildpadden in bezit wilden graag een grotere behuizing. Onze Homer en Marge waren ook welkom. Wij zijn dolblij dat we een nieuwe toegewijde eigenaar hebben gevonden. Gisteren is alles opgehaald. Dat liet helaas wel een groot gat in onze huiskamer en onze harten achter. Homer en Marge zijn geweldig en schildpadden houden is ook geweldig! Daar vloeiden weer de nodige tranen(bij mij) Ik moet zeggen dat ik de schildpadden het leukste huisdier tot nu heb gevonden en ik mis ze. Maar ik ben heel blij dat ze samen een nieuwe plek hebben gevonden in hun eigen woning. En naar ik begrepen heb een hele lieve nieuwe verzorger dus dat doet me goed.
Gisterenavond hadden we dus alleen Koos nog. De cavia die aan de wieg heeft gestaan van heleboel leuk, grappige cavia's. Alle anderen hadden inmiddels een nieuwe woning, maar Koos wilden we meenemen. Maar vorige week besloten we dat we het hem niet wilden aandoen. Hij is inmiddels 5 ende reis zou voor hem heel lang en stressvol zijn. Niet goed voor een beestje dat niet tegen stress kan. Dus, vorige week een advertentie gemaakt en Koos op marktplaats gezet. We kregen gelijk al wat reacties, maar vonden niet meteen een koper. Niet echt erg, want nu de schildpadden weg zijn is ons huis wel erg leeg en stil. Maar Koos wilde niet naar een ander en is helaas vannacht overleden. Wat een schok. Weer verdriet!
Koos we zullen je missen.

Geen opmerkingen: