woensdag 12 december 2007

Kopje thee moeder.

Vandaag (gisteren en morgen) ben ik te gast op landgoed de Horst in Driebergen. Ik ben deelnemer aan YEP, een trainingsprogramma voor jonge veelbelovende proffesionals bij de SNS. De eerste sessie in November ging over het managen van jezelf. De sessie waar ik me nu in bevind gaat over het managen van anderen. Vandaag ben ik erachter gekomen dat ik heel veel zaken al aardig onder de knie heb. Vandaag heb ik ook twee nieuwe inzichten gehad waar ik zelf heel blij mee ben.

Ik vroeg me namelijk de laatste tijd steeds meer af hoe ik invulling ga geven aan mijn nieuwe leven in Noorwegen. Ik ben zo gewend aan een leven met een ritme van werken dat ik me afvraag of ik in een situatie zonder werk misschien totaal de weg kwijtraak. Maar...vandaag heb ik geleerd dat ik muziek maken heel leuk vind en dat het mee ook heel veel energie geeft. Je vraagt je nu af hoe ik daar vandaag dan achter ben gekomen? Nou...we hebben een zangles gehad. En dat was leuk!!!! Ik heb me nu dus voorgenomen om in Steigen muziekles te gaan nemen. Wat het voor instrument wordt weet ik nog niet, maar als je de blog blijft lezen kom je er vast vanzelf achter!

Het andere inzicht kwam tijdens een sessie over invloed stijlen. Ik kwam tot de conclusie dat ik dat aardig onder de knie heb. Maar direkt daarna kwam bij mij de vraag opborrelen in hoeverre deze stijlen universeel toepasbaar zijn. Is datgene wat ik heb geleerd ook toepasbaar op de Noorse mensen? Is het misschien handig om me daar in te verdiepen zodat ik me straks beter in de Noren kan verplaatsen? Ik bracht dit ter sprake bij de trainster en zei gaf me de tip om hier op het landgoed mijn leervraag te stellen. Ik heb nu een afspraak om morgen even in gesprek te gaan met iemand. Ik hoop daaruit een aantal literatuurtips te krijgen zodat ik lekker aan de zelfstudie kan zodra ik in Noorwegen ben.

Kortom....Het begint te komen. Ook heb ik vandaag de tip gekregen om vooral te zorgen voor nieuwe dagelijkse routines. Als ik straks s'ochtends opsta heb ik geen werk om naar toe te gaan. Ik heb al bedacht dat ik mezelf toch een aantal vaste routines ga opleggen. Bijvoorbeeld een dagelijkse wandeling in de Natuur(hopelijk met een hond) Daarnaast ga ik natuurlijk zorgen dat ons huis heel knus en netjes is en dat de kinderen uit school worden ontvangen met een kopje thee. Ja, 1 van mijn wensen komt in ieder geval uit; ik word een "kopje thee moeder"
Ik ben benieuwd.............................

Geen opmerkingen: