donderdag 21 februari 2008

Op de bøteri

Ja hoor! Ik heb weer een computer gevonden....Dit keer zit ik bij Hans op het werk. Ik mag even op de computer van de baas dus daar maak ik graag gebruik van! Vanochtend heb ik een gezonde ochtend achter de rug. Ik heb besloten dat het tijd is om de kantoorkilo's voorgoed achter me te laten dus ik heb eerst een uur yoga gedaan en daarna anderhalf uur gewandeld. Het weer is rustig en de sneeuw en het ijs verdwijnt snel. De natuur is hier ontzettend mooi. Elke dag veranderd het uitzicht. Verder hebben we eindelijk vogels in de tuin! Lois heeft het vogelhuisje in elkaar gezet en ik heb vogelzaad gekocht. Binnen 1 dag wisten de koolmezen ons te vinden. Dus Greet, je heb nu concurrentie. Ik ga proberen meer vogels in de tuin te krijgen dan jij! En papa, ik wil graag een nestkastje waar koolmeesjes in kunnen broeden zodat ik de populatie kan vergroten. Je kan het als bouwpakket opsturen want lois kan het wel in elkaar zetten.....
Vanochtend heeft Hans een zeehond gezien op weg naar het werk. Voor ons speciaal, maar hier heel gewoon. De zeearenden zijn hier ook in grote getalen aanwezig. Ze zwermen boven ons huis en de zee en af tioe zie je ze naar beneden duiken om eten te halen. Na de wandeling ben ik gelijk doorgelopen naar de bøteri om te kijken hoe Hans werkt. Het werk is schoon en afwisseld, later zal ik een paar foto's maken om het aan jullie te laten zien. Lois heeft gisteren officieel verteld dat ze niet meer terug wil naar Nederland om te wonen. Ze vind het prettig daar hier geen groepjes zijn, iedereen is gelijk. Alle kinderen spelen samen en zijn heel relaxt. Haar woorden waren; er is hier geen druk. Dat is ontzettend fijn om te horen. Robin is ook nog steeds helemaal happy. Hij heeft net wel twee dagen achter elkaar gym gehad en heeft nu overal spierpijn. Verder groeit hij als kool en valt hij erg in de smaak bij de Noorse meiden.
Verder wil ik natuurlijk nog wel even kwijt dat we iedereen missen! Met een beetje mazzel hebben we rond 25 februari een internet aansluiting, dat maakt het contact wat makkelijker....De verblijfsvergunning is nog niet binnen dus telefoon hebben we nog niet. Ik heb al wel een prepaid toestel gekocht, maar die doet het nog niet dus nog even geduld...
Hilsen fra Norge.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo lieve reepjes
hier weer een teken van leven uit het nijverdal,wat fijn dat jullie het allemaal naar het zin hebben.en leuk dat de vogels jullie plek hebben gevonden.ik denk als wij een keer komen er veel is te zien van de natuur,en omgeving.dus robin is weer verder boven mij uitgegroeid en opa zegt het moeten wel blonde noorse zijn hoor.fijn dat lois het ook naar haar zin heeft met de noorse kids.en moeders nicolette vermaakt zich in de natuur terwijl hans het geld verdient.Voor ons wordt het ook nu spannend.maandag komen de eerste kijkers voor het huis ik ben benieuwd wat het gaat worden,maar daar horen jullie nog van.Nu schatjes geniet van de sneeuw wij zitten in het weekend met 14 graden maar dat is ook niet gezond in deze tijd.Tot de volgende keer maar weer en dan hebben jullie zelf vast internet veel liefs en dikke knuffel van mij miep.

Anoniem zei

Hoi

Fijn weer wat te horen, ben elke keer weer benieuwd, oma leest ook al jullie berichten hoor.
Je moet toch hard werken aan de concurentie in de tuin het zit momenteel harstikke vol. Maar als jullie met zeearenden beginnen daar kan ik niet tegenop hoor. Van de zomer zal ik controleren of het echt is. Veel liefs Greet