dinsdag 13 oktober 2009

Max in de sneeuw, slagerij Benonimat

Gisteren zijn de dames met zijn drieën wezen winkelen in Bodø en ben ik na een weekje vrij weer aan het werk gegaan. Dat was geen genot als je het buiten lekker ziet sneeuwen en jezelf binnen zit.
Toen ik om drie uur thuiskwam ben ik dan ook gelijk met Max achter het huis de berg opgegaan naar Storvatn.
Max heeft het weer onwijs naar zijn zin gehad in de sneeuw.
De jacht is zoals gezegd in volle gang en wij hebben de geschoten elanden " live" zien hangen in de hal van het nieuwe bedrijf van Ton en Froukje. Wat een enorm grote dieren zijn het toch! Een van de elanden had een enorme schotwond, volgens mij had de jager een een geweer om een olifant mee te vellen.
Het bezoek aan Ton en Froukje was reuze gezellig en we hebben onze ogen uit gekeken in het bedrijf. Ze zijn van alle gemakken voorzien en hebben allemaal mooie nieuwe machines. En het lamsvlees was heerlijk, we hebben ervan genoten!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha...wat ziet m`n oog daar?
Dat lijk ik wel !Ô.Ô!
Samen met Nicolette.
Wat leuk!
En maar weer bedankt voor de reklame ;-))
We zijn nèt thuisgekomen vanuit ons werk.
Zonet nog een grote voorraad vlees naar de
COOP in Leinesfjord gebracht. Dus vanaf
morgen kun je het ook in de winkel kopen.
....P.s. ze hebben een grove fout gemaakt
met de calculatie van de prijzen, waardoor
`n hoop fout geprijsd was. Maar sinds gisteren
hebben we dan de goede lijst gekregen,
wat er stukken beter (goedkoper) uitziet.

Vi snakkes.
Groetjes en klem van Froukje
en Ton natuurlijk
en van Abby een neusie neusie.

Anoniem zei

hoi
wat zal max met zijn dikke jas een plezier hebben in de sneeuw. Er hangen heel wat vlees in de slagerij. Volgens mij is het nu bijna warmer bij jullie als hier in nederland. Maar het wordt wel weer koud hoor. Hebben jullie als geskied?
Veel liefs greet