zaterdag 10 januari 2009

Jobhopper?

Afgelopen december kreeg ik een tip over een vacature met een jaarcontract bij de gemeente. Hoewel ik het naar mijn zin had in de verzorging vond ik de wisselende diensten toch wel lastig. Als Hans en de kinderen weekend hadden moest ik vaak naar mijn werk en als ik avonddienst had miste ik helemaal iedereen. Ik besloot dus een kansje te wagen en stuurde mijn mooiste sollicitatiebrief naar de gemeente. Ik werd meteen al gebeld voor een een sollicitatiegesprek en dat verliep heel prettig. Daarna werd het spannend want er waren vier kandidaten en ik heb natuurlijk een taalachterstand dus ik had niet al te veel vertrouwen. Maar....vlak voor kerst werd ik gebeld dat ik was aangenomen! Joepie!!!
Met ingang van 1 februari heb ik een jaar lang een baan voor 100% op de økonomi-avdeling van de gemeente. Ik ben aangenomen als secretaris en begin daarmee weer helemaal onder aan de ladder. Dat vind ik zelf erg prettig, want zo kan ik lekker chillen en ondertussen de gemeente een beetje leren kennen. Ik ga alle facturen in het boekhoudingssysteem invoeren en zorg vervolgens ook voor de betalingen via de bank. Naar zeggen gaat het om ongeveer 60 rekeningen per dag dus ik denk niet dat ik me hoef te vervelen. Verder wordt de afdeling gereoganiseerd dus er komen vast nog meer werkzaamheden voor mij bij. Ik krijg nu dus mijn lunch doorbetaald en ik heb zomer-en winterrooster. Dat betekend dat ik in de zomer van 08.00 tot 15.00 werk en in de winter van 08.00 tot 15.45. Niet verkeerd dus! Zie hier mijn nieuwe werkplek.

Ik heb mijn baan in de zorg nu opgezegd en neem daarmee in de ogen van de Noren een behoorlijk risico want dat was een vaste baan en nu heb ik een tijdelijk contract. Ik had er zelf geen moeite mee, want ik denk dat dit een waardevolle ervaring kan zijn en hoop eigenlijk dat het volgend jaar vanzelf goed gaat komen.

Verder zijn we in het nieuwe jaar in volle vaart aan het vergaderen over het Steigen Sagaspill. Ik vertelde al eerder dat ik ben toegetreden tot het bestuur en dat is een hele leuke manier om Steigen te leren kennen. Iedereen die hier in de week van 18 tot 29 juli komt boft want dat is de Sagaspill week. Voor iedereen die meer wil weten; www.sagaspill.no

Omdat er nogal wat buitenlandse mensen zich gevestigd hebben in Steigen heeft de gemeente een taalcursus geregeld. Dat betekend dat ik van januari tot mei 6 uur Noorse les per week kan krijgen. Helaas is deze cursus gepland onder werktijd, maar ik ga wel mijn best doen om deel te kunnen nemen, want extra les kan geen kwaad! Ik ga dus meteen maar aan mijn nieuwe werkgever vragen wat voor mogelijkheden hij ziet om de cursus te kunnen volgen.

Ook is het muziekkorps met het nieuwe jaar van start gegaan. We hebben een aantal bladzijden muziek gekregen om in te studeren en daar zal ik nog de nodige energie in moeten steken om dat voor elkaar te gaan krijgen. We spelen dit jaar allerlei verschillende musicalsongs en dat is erg leuk. Met een beetje geluk speel ik over een tijdje onder andere "Tomorrow"uit de musical Annie!

En natuurlijk wordt 2009 voor ons het jaar waarin we ons nieuwe huis gaan betrekken! Genoeg dus om jullie te blijven vermaken met onze belevenissen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan, over een jaar ben je alleen maar (weer) een ervaring rijker! Het beste voor jou, Hans en de kids in 2009!
groetjes van Erica (abn)

Anoniem zei

hallo allemaal
gefeliciteerd nicolette met je nieuwe baan groot gelijk dat je dit hebt aangepakt. Was de appeltaart van gisteren lekker?
succes met je muziekles, doe je best.
groetjes allemaal greet

Anoniem zei

hallo lieve allemaal
nicolette fijn van je baan dat pak je weer mee in je rugzak,ik hoorde dat je het al heel leuk vond de eerste week.leuk de foto,s en zo te zien spelen jullie al een aardig stukje weg.nog even en wij kunnen van de uitvoering genieten.veel liefs en knuffel voor jullie allemaal.