zondag 18 januari 2009

Wanten

Terwijl de wind hier om het huis heen giert zitten wij lekker knus binnen met de kaarsen en de open haard. De schotel van de televisie trekt het ook niet meer waardoor het beeld steeds wegvalt. Prima moment dus om een nieuw stuk op de blog te produceren! Vandaag is Jacqueline(mijn zus) jarig en dat was wel even een lastig moment. Soms is de afstand geen probleem en soms voelt de afstand onoverkomelijk. Dat laatste had ik bijvoorbeeld toen ik hoorde dat mijn moeder van haar fiets was gevallen en iets gebroken had in haar schouder en nu dus, omdat ik niet even op verjaardagsvisite kan.

Vanochtend toen ik opstond was het heel rustig en mooi weer. De zon zorgde voor een fantastisch schouwsspel aan de hemel. De lucht veranderde continue en elk moment was even mooi.

Gisteren hebben Lois en ik ons ouderwerts vermaakt in de grote stad. In Haarlem gingen Lois en ik elke zaterdagochtend om 10 uur lekker de stad in voor onze "moeder-dochtertijd" Dat vonden we allebei heerlijk! De stad is hier niet echt om de hoek dus de frequentie van onze stadsbezoeken is verminderd naar ongeveer 1x per maand. Het was Lois opgevallen dat ik dringend nieuwe kleding nodig had dus de missie was het verhippen van mij. Nou, ik kan zeggen dat we goed geslaagd zijn en ik zie er nu dankzij Lois weer 10 jaar jonger uit! Terwijl wij onze bezig hielden met onze "vrouwendingen" was Hans ook in de stad maar dan voor hele andere boodschappen. Max had namelijk al weer zoveel gegeten dat het tijd was voor een nieuwe voorraad voer. Dus Hans vertrok om 6 uur s'ochtends, terwijl Lois en ik nog lagen te slapen, met de auto naar Bodo(vier uur rijden) En wij namen heel relaxed om kwart voor negen de boot naar Bodo. In Bodo hebben we elkaar even onmoet bij de dierenwinkel om daar voor Max een nieuwe halsband en 70 kilo voer in te slaan. Daarna ging Hans verder naar de supermarkt voor de wekelijkse boodschappen en vervolgens vlug weer terug naar Steigen(weer vier uur rijden) Wij hebben ons tot half vijf beziggehouden met shoppen en zijn om vijf uur weer met de boot naat huis gegaan. Al met al voor ons een heerlijke relaxte dag! Grappig was dat Hans samen met Max ons weer bij de boot stond op te wachten.
En dan nu........Voor de trouwe lezers...even terug naar het bericht van 2 april 2008 waarin ik aankondigde te zijn begonnen met het breien van wanten met maar liefst 5! breipennen......
Ze zijn af!!!!!!!!!!!!I ben gelijk aan het volgende paar begonnen en ik heb zo´n gevoel dat het dit keer iets sneller gaat......maar, ik beloof niets!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ook voor het thuisfront is het niet altijd even makkelijk jullie zo ver weg maar gelukkig is daar de media comp.om elkaar te zien maar alleen niet tastbaar.en als ik zo nodig noch moet vallen vlak voor ik kom is het helemaal balen.maar als de dokter gelukkig niet hoeft te operen,kan ik toch nog komen.mischien nico kun je een breiwinkel beginnen voor ons wie weet word het nog een keer koud hier,de wanten zien er gaaf uit net zo als de mooie luchten het blijft een heel mooi land en dat hoop ik snel weer te zien.veel liefs mam.

Anoniem zei

hoi allemaal
Dus je moet weer aangekleed door je tienerdochter. Zij weten hoe het moet tegenwoordig. Leuk die handschoenen ze lijken lekker dik en warm, ik hou het nog steeds met mijn met bontgevoerde suede wanten.
Prachtige luchten, zie je hier soms een beetje als je tenminste vroeg genoeg op bent!
Veel liefs greet