donderdag 28 januari 2010

Krentenbollendag

Vandaag gaat het weer over eten! Gisteren was het even stil omdat ik naar een vergadering moest, maar ik had het al aangekondigd, ik ging krentenbollen proberen te bakken.
Eerst werden Hans en ik verrast met koekjes bij thee. Lois had "thuisdag"en dan is het de bedoeling dat ze zich nuttig maakt in huis. En dus, heerlijke zelfgebakken koekjes bij de thee.
Lois heeft ook voor het avondeten gezorgd, dus ik had zeeën van tijd om krentenbollen te bakken. Lois was trouwens zeer tevreden met het resultaat.
Ik wilde mijn succes nog wat verder beproeven en heb ook nog witte puntjes gebakken. In Noorwegen eten ze niet zulke puntjes als we in Nederland gewend zijn. Ze zijn zoeter en de structuur van het deeg is veel minder luchtig. Heerlijk dus om erachter te komen dat we ze gewoon zelf kunnen bakken. Al miste Hans wel een kroket op zijn witte bolletje...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi
Ik krijg wel erg veel trek van al dat lekkere brood hoor. Kunnwn jullie dat allemaal wel op?
Eten alle dorpsgenoten ook van jullie brood of vries je het in.
Leuk je nederlandse blog Lois, ik was een trouwe bezoeker hoor.
veel liefs greet

Anoniem zei

Zeggeuhhh....Nic de Bakker;
kan ik bij jou bestellen?
offeuhhh....ruilen?....
Worstje tegen bolletje(s)?

Wij (Ton en Froukje :-)
krijgen water in onze mondjes
bij het zien en lezen van dit log ;-)))))