maandag 25 januari 2010

Maandag

Vandaag bedacht ik me dat het huis er uiterlijk weliswaar opgeruimd uitziet, maar dat ik tijdens de verhuizing vorig jaar mei veel van onze spullen eigenlijk zo in de kasten heb gegooid om vervolgens de deur dicht te doen en er niet meer naar te kijken.
Het leek me dus een goed plan om bijvoorbeeld 1 kast te openen en die dan op te ruimen. Zover ben ik niet gekomen, maar ik heb wel iets anders nuttigs gedaan! Op ons aanrecht lag namelijk al een hele tijd een stapel papier. Van tijd tot verplaatste de stapel, ging er wat vanaf of kwam er wat bij.

Jullie kennen zulke stapels vast wel....een doorn in het oog, maar nooit nummer 1 op je prioriteitenlijst. Vandaag stond deze stapel ineens op nummer 1 bij mij. Ik vond inderdaad allerlei papieren vanuit 2008, iets wat er op wees dat deze stapel zelfs in een verhuisdoos heeft gezeten en er weer uit is gehaald. 4 uur later was niet alleen de stapel gereduceerd tot bijna nul, maar is ook de kast waar alle ordners in staan, die dan weer de papieren uit de stapel in zich mogen bewaren opgeruimd! En de kast bestaat is een ruimte waar dan weer 4 kasten instaan, dus enigszins trots ben ik wel!

Inmiddels vroeg Max zich af wat voor gevolgen deze opruimwoede voor hem zouden hebben, zou hij nog gaan wandelen of zou het het slachtoffer worden van tijdsgebrek door opruimwoede?
Nou hij is buiten geweest hoor! Het heeft gisteren gesneeuwd. Dat betekend dat er nu op sommige plekken ijs ligt met een een laagje sneeuw erop. En dat heb ik gemerkt! Maar liefst drie keer ging ik onderuit tijdens de wandeling. Gelukkig maakte Max ook een flinke smakkerd waardoor ik me niet alleen voelde met mijn valpartijen. Toch maar doorgezet want om de een of andere reden is Max helemaal gek van dit weer. Een laagje sneeuw waar hij dan als een soort graafmachine met zijn neus doorploegd terwijl hij van de ene helft van de berg naar de andere helft rent.

Straks ga ik oosterse bruinenbonensoep, aangepast aan de Noorse supermarkt, maken.
Dat aangepast betekend, geen speklappen maar kipfilet en geen trassie wat die is op en kan je hier niet kopen, en tamari in plaats van ketjap want ook de ketjap ontbreekt in de plaatselijke supermarkt. Tamari trouwens ook, maar die heb ik nog op voorraad staan. Tussendoor bak ik denk ik nog twee broden, dan heb ik een kleine voorraad in de vriezer en kan ik op mijn gemakje met andere broden experimenteren. Maar nu eerst.....stofzuigen en thee zetten, want Lois komt over een half uurtje thuis en dan zit ik klaar met thee.......

Geen opmerkingen: