dinsdag 11 maart 2008

21 graden op mijn balkon dus topless in de zon!


Ja hoor, echt waar, in het Hoge Noorden schijnt de zon ook! Vandaag is de tweede dag vol zonneschijn. Het grootste gedeelte van de sneeuw hier is gesmolten. Er ligt nu nog een dun laagje sneeuw over Helnessund. Wij zitten hier volgens mij aan de warme kant van het eiland. Dat maakt veel verschil want aan de Noordkant blijft de sneeuw nog wel even liggen. En ja, diegene die mij heel goed kennen weten dat ik absoluut niet van topless zonnen houd. Maar hier is het zo stil, geen pottekijkers, en dat scheelt voor mij een hoop! En nee...jullie krijgen er ook geen foto van, maar gewoon een foto met al mijn kleren aan. Vanochtend heb ik eerst de entree van het huis geschrobt. Dit mooie weer zorgt er namelijk ook voor dat je een voorjaarsschoonmaak wilt gaan houden. Die zit er nu heerlijk fris uit. Het enige wat nu mist zijn een paar potten met voorjaarsbloemen. Ik moet nog op zoek naar de dichtsbijzijnde "intratuin " maar ik heb zo het vermoeden dat die niet echt in de buurt zit.
Vandaag heb ik ook een huisje geboekt. We gaan 21 en 22 maart naar Svolvær. Dat ligt op de Lofoten en wij zijn heel benieuwd hoe het daar is. Iedereen verteld ons dat het ontzettend mooi is dus dat gaan we volgende week eens bekijken. We moeten van te voren wel even goed de boottijden uitzoeken, want het is een feestdag en dan is bijna alles dicht, boten varen veel minder en op andere tijden. Ik hoop dat we volgende week dit weer hebben, maar volgens mij weet je het hier maar nooit, het kan zomaar ineens weer sneeuwen. Oh ja, mijn computer doet het weer!!!! Joepie!! Hans heeft hem weer aan de praat gekregen en al mijn bestanden staan er nog op. Daar ben ik erg blij om! We gaan nu snel alle belangrijke bestanden overhevelen naar de externe harde schijf, dan is het niet zo heel erg als de computer crasht.
Lois heeft gisterenavond een voorstelling gedaan op school, dat was heel leuk. Ze heeft met nog vier meiden gedanst op het podium, stoer he! De kinderen hebben bijna paskeferien(paasvakantie) Ze zijn van 14 tot 31 maart vrij van school, duimen voor lekker weer dus!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi nico dat ziet er spik en span uit hoor.goed werk moet nu ook het hele huis nog het word zeker iedere keer een stukje verder.ook zie ik dat de klompkes goed in gebruik zijn. en zo te zien is het na gedane arbeid rusten in de zon ik ben erg jaloes hier is het huilen met de pet op storm en regen.ook het vogel huis is weer van de partij gaaf om te zien is het bestand tegen de zeearend als hij eten komt halen of is het toch maar voor de kleine vogels vast wel tot het volgende bericht en veel groetjes miep

Anoniem zei

lekker genieten en ontstressen (of ben je dat al...) Heerlijk hoor.. en langlaufen, tja kan me voostellen dat iedereen dat doet.. Hebben ze ook allemaal een sneeuwscooter, kijk dat lijkt me echt leuk om op de racen....
spreek je snel, leuk weer de foto's x daan