donderdag 27 maart 2008

Winkelen in Bodø

Allereerst wil ik via deze weg Oma even feliciteren! Lieve Oma, we wensen je een hele fijne dag toe. We denken aan je!
Het is hier nog steeds paskeferien en vandaag was het shoppingdag! Het leuke hier is, dat als je iets gaat doen, je dat heel vaak met een groepje doet. Skieen bijvoorbeeld, of met de boot naar een eiland, of wandelen in de bergen. Vandaag zijn we een groep van 11 mensen naar de grote stad geweest, 7 kinderen en 4 volwassenen. Eerst gezellig met z'n allen een uurtje varen en daarna de stad in. Iedereen helpt elkaar met elkaars aankopen en wacht rustig op elkaar. Lois en ik wilden graag ski's kopen dus wij met z'n allen naar de sportwinkel. Erg fijn om met kenners ski's te kopen. Ik heb nu het gevoel dat ik de juiste heb voor een goeie prijs. Als het weer mee zit ga ik morgen met Stine skieen.....Na de aankoop van de ski's was het tijd om voor kleding te gaan shoppen. Ook heel prettig om te ervaren dat de vrouwen in Noorwegen hetzelfde probleem hebben als de vrouwen in Nederland; hoe koop je een passende spijkerbroek.....Te laag, te lang, te stretch, kortom, een hele klus! Vervolgens naar de breiwinkel voor garen. Veel dames breien hier en ook ik heb nu precies de juiste wol om wanten te breien. Hopelijk krijg ik na de cursus wol kopen ook nog een cursus; hoe brei je een want, ik moest er namelijk ook 5! breinaalden bij kopen dus ik raakte wel lichtelijk in paniek. Maar volgens mij werd de cursus al geregeld(ik kan niet alles verstaan) dus dat zal wel goedkomen! Als wij naar Bodø gaan moeten we een hele dag blijven, dus rond een uur of drie stort je wel z'n beetje in. We zijn dus geëindigd met een een uurtje in de lunchroom met een bakkie koffie. Vandaag zat de boot trouwens bijna helemaal vol, wat wel speciaal is. Dit weekend zijn er op de Lofoten viswedstrijden en er komen mensen(mannen) van over de hele wereld om hieraan mee te doen. Grappig detail is, dat er in de boot werd omgeroepen dat er veel buitenlandse mensen op de boot zaten. Vervolgens werd er het een en ander over de omgeving verteld en raad eens in welke taal er werd gesproken.....in het Noors! De Noren moesten er erg om lachen en ik denk niet dat de Japanners hebben begrepen wat er werd verteld.

Geen opmerkingen: