zondag 2 maart 2008


Zaterdag 1 maart 2008

Weekend! Ik ben dol op weekend. Iedereen thuis en lekker met z’n allen chillen. Ik sta een beetje met tegenzin op omdat ik gisteren pas rond twee uur in slaap viel. Het biertje en het Noorderlicht hielden me nog even uit mijn slaap. Ik heb met Hans afgesproken dat we om half tien naar Leinesfjord rijden in boodschappen te doen en daar wil ik me graag aan houden. Ik hou er niet zo van om in het weekend vroeg aan de boodschappen te gaan, maar Hans vind het juist prettig om dat soort dingen zo snel mogelijk achter de rug te hebben dus een beetje aanpassen en aan de slag!

Het is rustig op de weg, want de Noren beginnen hun dag niet graag vroeg. Opeens zien we na een scherpe bocht drie elanden op de weg staan! Wat een traktatie! Eerst al het Noorderlicht en nu “live”elanden. Natuurlijk remmen we af, wat 1 van de elanden erg onrustig maakt. Ik bedenk me dat het jammer is dat ik mijn toestel niet mee heb en we rijden door. Na een kilometer of zo kom ik er ineens achter dat ik mijn toestel toch in mijn tas heb en we keren meteen om. We willen jullie dit mooie plaatje namelijk niet onthouden! Gelukkig staan ze er nog en Lois slaagt erin een foto voor jullie te maken. Zo is een ritje naar de supermarkt zo stom nog niet!

Voor het bezoek aan de supermarkt heb ik me geweldig voorbereid al zeg ik het zelf. Mijn lijst met wannebee boodschappen is heel lang maar wel heel compleet dus we kunnen snel en efficiënt door de supermarkt. Daarna nog even langs de benzinepomp om energietabletten voor mij te halen. Ik gebruikte regelmatig dextro energie tabletten, maar die zijn hier niet te vinden. Gelukkig heeft Froukje ze in een bestelboek gevonden en ze besteld. Zo kan ik weer met een gerust hard in mijn eentje de wildernis intrekken. Een slimme diabeet is altijd voorbereid op hypokreet zullen we maar zeggen…..

De zon schijnt en Hans en ik ga vanmiddag lekker samen op pad. Ik heb het wandelen inmiddels al tot een gezonde gewoonte gemaakt, maar Hans heeft nog niet veel gezien van de omgeving dus daar gaan we vanmiddag verandering in brengen. De wandeling is heerlijk. We lopen langs de fjorden vlakbij ons huis en genieten van de stilte. Het is eb en de zee is rustig. Als we op een steen gaan zitten horen we alleen het geluid van kabbelende golfjes . We kijken naar de wit besneeuwde bergtoppen en de oneindigheid van de zee. De zee doet ons denken aan de Nederlandse kust. Het geluid is misschien wel hetzelfde, maar het uitzicht en de omgeving zijn toch totaal verschillend.

Ken je dat gevoel; binnenkomen na een lange wandeling of fietstocht en dan lekker op de bank ploffen om bij te komen. Bij mij is dat bijna het doel van het naar buiten gaan…genieten van het binnenkomen. We nestelen ons op de bank en ik trakteer mezelf op een wijntje. De kinderen zijn er niet als we thuiskomen. Ook zij zijn naar buiten geweest en komen niet lang na ons binnen. Ik beantwoord wat e-mails. Het is leuk om te horen hoe het iedereen in Nederland vergaat. Lang leve het internet!! We sluiten de avond af met twee dvd’s van star wars, waarna ik in mijn met elektrische deken verwarmde bedje stap en mijn nieuwe dekbed ga uitproberen. Eens kijken hoe tevreden ik morgenochtend op sta…….


Geen opmerkingen: