maandag 17 november 2008

Paella en het Alhambra

En nu weer het woord aan Spanje, waar het nog steeds zonnig en onbewolkt is. Gisteren zijn we naar het het dorpje Nerja gereden om daar heerlijk te genieten van een heerlijk paella maaltijd. De stoere spaanse mannen stonden met het zweet op het lijf buiten te koken in gigantische pannen.

Nerja is bekend om zijn "balkon van europa", een prachtig groot balkon aan de rand van de zee. In een onbewaakd ogenblik wist ik de twee mannen op een heel mooi plaatje vast te leggen.......

Vandaag was de dag van het bezoek aan het Alhambra, een van de belangrijkste bouwkundige monumenten die de late middeleeuwen ons hebben nagelaten en tegelijkertijd een uniek voorbeeld van de islamitische kunst in het westen. Het was een hele gezellige en overweldigende dag en ik heb heerlijk genoten.
En natuurlijk heb ik me in allerlei bochten gewrongen om mooie plaatjes te schieten voor het thuisfront. Ik hou van jullie!

1 opmerking:

Anoniem zei

het ziet er goed uit bij je vrienden nicolette dat is genieten daar met veel zon.mooie foto's en lekker eten uit de grote pan.maak er nog maar een fijne vakantie van en een goede terug reis naar noorwegen.liefs mam.