vrijdag 14 november 2008

Spaanse droom

Na een dagje reizen ben ik er dan! En daarmee bedoel ik dat ik nu uitzicht heb op de middellandse zee. wat een genot! De zon is speciaal voor mij volop gaan schijnen en het grootste gedeelte van de dag is onbewolkt geweest.
Na twee hele mooie rustige vluchten zette ik gisteren voor het eerst voet op spaanse bodem. Het spaanse ritme is weer anders dan het Nederlandse of Noorse ritme dus konden we direkt aan de warme maaltijd want die wordt hier rond twee uur genuttigd. Dennis en paul namen me mee naar een wokrestaurant waar ik heerlijk kon genieten van verse groenten, vis en vlees.
De rest van de dag hebben we heerlijk uitgebuikt en uitgerust bij de woning van Dennis en Paul. De nachtrust was prima en vandaag heb ik met veel plezier de spaanse supermarkt bezocht. Wat is alles hier gekoop! Ik zou het liefst even flink boodschappen doen voor de rest van de maand, maar helaas heb ik daarvoor niet genoeg ruimte in mijn koffer. Dus ging ik de supermarkt uit met 6 bussen okselfris en vier zakken zonnebloempitjes voor in het brood. Voor de buitenstaanders misschien enigzins merkwaardige aankopen, maar de insiders begrijpen mijn aankopen zeker!
S'middags hebben we een bezoek gebracht aan Frigiliana, een oud spaans dorp met een grote cultuurhistorische waarde. Een prachtig dorp, gebouwd op de helling van een berg. Het dorp is een wirwar van straatjes met prachtige witte huisjes en leuke kleine winkeltjes.
En dan nog even een foto voor Hans....Ook hier groeien de sinaasappels gewoon oranje aan de bomen! Echt ongeloofelijk, ik kan het nog steeds bijna niet geloven........

1 opmerking:

Anoniem zei

Mamaaaaaaa !
Whahahaa je schrijft egt leuk ! :D
Ik mis je wel, maar volgens mijn heb je het wel echt toppie daaro.
Als je weer op msn komt en ik reageer niet moet je ff een smsje sturen ;p

Xxxxxxxx Lois