dinsdag 29 april 2008

25 april 2008

He He eindelijk weer een stukje, ik begrijp dat jullie al een paar dagen zitten te wachten
op een verslagje van een paar dagen Helnessund. Even vanaf het begin, Miep en ik (jacqueline dus) zijn vrijdagochtend 25 april voor dag en dauw opgestaan, eigenlijk zeg maar gewoon midden in de nacht. Jan was zo aardig om ons naar het station in Zwolle te brengen en schreeuwde bij het uitstappen van de auto nog na, Miep vergeet niet je kortingskaart te gebruiken. En jawel, er natuurlijk niet bij nagedacht dat je deze kaart alleen na 9.00 uur mag gebruiken. Na een uurtje lekker treinen, controle, oeps dat wordt dus 2 x 35,-- betalen. Miep keek erg lief naar de controleur en gelukkig heeft ze ons gered en hoefde wij niet lopend naar Schiphol. Enfin, na ingecheckt en inkopen te hebben gedaan op Schiphol gaan we zonder veel problemen de lucht in. Met kilo's kaas, drop, appeltaartmix en de rest zal ik jullie besparen, maar we kunnen in ieder geval met 1 koffer terug in plaats van 2. De vlucht ging perfect totdat wij op Oslo aan kwamen, daar ging het een beetje chaotisch, we hadden namelijk maar 15 minuten om over te stappen en in die tijd moesten we ook nog op onze koffers wachten en weer opnieuw inchecken. Het zweet brak ons aan alle kanten uit (guts, klots). Na drie keer de verkeerde kant op gerend en aardig geholpen door een Noorse dame, nog net op tijd voor de vlucht naar Bodo. Na alle truien, t shirts en sokken te hebben uitgetrokken (nee nog net niet helemaal topless) volop genoten van de vlucht naar Bodo, echt bijzonder zo langs de fjorden van Noorwegen. Op Bodo verliep alles erg rustig en hadden wij binnen no time een taxi naar de boot. De boot ging om 18.00 uur en de boottocht was fantastisch maar duurde voor ons lang, wij wilden nu gewoon snel naar Nic, Hans en de kids. Oeps de boot stopt nu echt gewoon ergens waar 2 huizen en een paar boten liggen. Miep en ik keken elkaar aan, O nee waar zijn we nu toch terecht gekomen. Oh gelukkig vaart de boot weer verder en na een dik uur komen we eindelijk aan in Helnessund. Nic en Hans ontvangen ons met een lekkere dikke knuffel, iets waar wij eigenlijk al de hele dag naar uit hebben gekeken. Thuis gekomen stond ons een heerlijke maaltijd te wachten. Om 20.00 uur nog een lekkere wandeling op het strand gemaakt en toen ons lekker warme bedje in.