woensdag 2 april 2008

Nieuwe hobby's

Ik ben begonnen met de wanten! Vanochtend kreeg ik een sms van Stina, of het goed was al ze samen met Carina bij mij langskwamen. Nou, ik zat toevallig net een beetje te kniezen met mezelf, dus ik zei meteen ja! We hadden hier vandaag een hele zonnige dag en volgens mij heb ik het beste balkon van Helnessund dus we installeerden ons lekker op het balkon.Ik kan nu dus ook breien met 5! naalden. Het was supergezellig en het begin van mijn wanten is er......

Ik weet niet zeker meer of ik dat al verteld had, maar ik heb nu ook een instrument in huis, namelijk een Hoorn. Ik kan geen noot lezen en heb nog nooit een instrument bespeeld, maar daar doet niemand hier moeilijk over. Dus…vanavond om half zes moest ik mee naar de muziekles. Het is een groep van ongeveer 22 mensen. Alle leeftijden zijn vertegenwoordigd en er wordt elke woensdag geoefend. Ik heb gekeken en geluisterd en ga nu dus zo goed mogelijk oefenen zodat ik volgend jaar op 17 mei(nationale feestdag) mee kan lopen in de parade. Kaartjes kunnen jullie alvast reserveren bij mij!

Na de muziekles werd ik gelijk uitgenodigd om morgen op visite te komen bij Greta. We gaan daar samen met een stel meiden heen om te breien en te babbelen. Ik praat inmiddels zoveel mogelijk Noors en dat vinden de mensen hier heel prettig. Ik heb mezelf aangesloten bij de Noorse klas van Robin en Lois op dinsdag - en donderdagochtend en ben regelmatig te vinden in de klas van Lois. De juf heeft er geen enkel probleem mee en op deze manier kan ik mijn Noors verbeteren en nieuwe contacten leggen in de lerarenkamer.

Hans heeft weer een nieuwe gadget voor jullie gevonden. We hebben nu bij het item"leuke links" een link gezet naar een digitaal fotoalbum. We zijn nog bezig met het vullen, maar er staan al wat foto’s in. We hebben soms namelijk moeite om te kiezen welke foto we op het blog zetten en op deze manier kunnen jullie ze allemaal bekijken. Cool he! Of kjempefint op z’n Noors.

Komend weekend gaan we een Nieuwe(tweedehands) auto uitproberen. Als het wat is kunnen we hem meteen houden, dus we hopen dat we een klik hebben met de auto! Als klap op de vuurpijl gaan we zaterdag naar een puppy kijken. Ik ben echt reuze benieuwd of dat wat gaat worden! Als we voor deze pup gaan zou dat betekenen dat we rond 3 mei een nieuw gezinslid erbij gaan krijgen….Spannend hoor. Ik ga jullie rond zondag wel weer even bijpraten over de hond en de auto, wordt vervolgd……..

Geen opmerkingen: