zaterdag 5 april 2008

Een nieuw gezinslid

Nou, sinds donderdag hebben we niet stilgezeten! Allereerst donderdagavond naar "de club" Ik was uitgenodigd om mee te gaan naar Greta. Om 21.00 uur werd ik opgehaald en reden we naar Brenvik. Ik werd heel hartelijk welkom geheten. De club bestaat (nu) uit 7 meiden tussen de 30 en 37 jaar. Iedereen heeft kinderen, de meeste hebben kinderen in de leeftijd van Robin en Lois, maar er zitten er ook bij met hele jonge kinderen. Ze komen 1x per maand bij elkaar om te kletsen, te eten en te breien. Bij elke bijeenkomst mag je 100 kroner betalen, daarmee spaar je mee voor een uitje. De bestemming van het uitje is nog niet bekend. Ik vond het supergezellig en ben inmiddels al weer een stuk verder met mijn wanten. Zie hier een impressie van de avond..

En vrijdag was het dan zover! We hebben een Volvo V70 opgehaald voor een proefrit. De auto hadden we gezien tijdens onze vakantie op de Lofoten. Gelukkig konden we het zo regelen dat de auto op de ferry werd gezet naar Skutvik, dat scheelde ons 2,5 uur reizen. De rit naar Skutvik was heel gezellig, we hebben gelijk de omgeving verkend en die was heel mooi. Vooral het gebied rond Tranoy vonden we heel mooi, in ons fotoalbum zitten een paar hele mooie foto's. Hieronder een foto van de vuurtoren van Tranoy. De rit terug was trouwens helemaal ok, althans voor diegene die in de Volvo zat. Hans en ik hebben afwisselend in de Deawoo en de Volvo gereden, nou het verschil is duidelijk merkbaar! Komende dagen gaan we lekker veel toeren om daarna een beslissing te nemen over de auto. Dus...wordt vervolgd...

En dan vandaag....ja, een lang gekoesterde wens van mij gaat in vervulling. Ik kan het bijna niet geloven, maar we hebben echt een hond gekocht. Vandaag zijn we op bezoek geweest bij Hans en Ritha in Megarden. Zij zijn de trotse bezitters van 4 Leonbergers, waarvan 1 met een nest van 9 puppie's. Tijdens mijn zoektocht op internet naar een hond stuitte ik plotseling op de advertentie van Hans en Ritha. Mijn eerste indruk was; tjee, die is wel heel erg groot. Maar ik ging toch een beetje surfen naar informatie over het ras en al gauw had ik door dat dit wel precies een hond is die bij ons past.Toen ik Hans de foto's liet zien was hij meteen enthousiast. De hond heeft een sterk, rustig en evenwichtig karakter(een soort Hans) is kindvriendelijk en heeft een sterke hang naar menselijk gezelschap(net Nicolette) Verder is hij waakzaam, leergierig en intelligent(een combinatie van Robin en Lois).Gelijk ook even de minpunten onderzocht natuurlijk; de grootte(gelukkig hebben we veel ruimte in Steigen) De langharige vacht met veel onderwol, dus twee keer per jaar sterke rui(voordeel is dat hij tussen de ruien door geen haar meer verliest, bovendien bestaat er een blaasstofzuiger omde losse haren van de hond af te blazen) Een gezonde eetlust(tja, wie heeft dat niet?) Zijn voorliefde voor water(hebben we hier in overvloed!) en als laatste grote bezwaar natuurlijk de astmatische bronchitis van Hans…Sinds hij hier is heeft hij geen last meer gehad. De afspraak was, dat als Hans tijdens ons bezoek aan de puppie's ook maar enige last van allergie zou merken we het niet zouden doen. En het ging goed!!! Het is ons blijkbaar gegund om eindelijk een hond aan te schaffen. We zijn allemaal heel blij en zien vol spanning uit naar 1 mei. Dat is de dag dat we onze hond op kunnen halen. Hieronder alvast een voorproefje van Loeverik Magic Gengish Khan(Noorse naam voor op de stamboom, het is namelijk een rashond) We zijn nu bezig met het verzinnen van een kortere roepnaam, dus suggesties zijn welkom.




4 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een poepie, ik zei het al als je gaat kijken ben je verkocht.
liefs jacq

Anoniem zei

Hoi
wat een scheet zeg die hond.
jullie zien er ook goed uit en veel geluk met jullie nieuwe huisgenoot
greet

Anoniem zei

leuke foto en wat een groot puppy al, wat is de soort Nicollete, want daar heb je het niet over....Ik weet wel een korte roepnaam; Wim !lekker hollands...Jullie hebben een mooie auto gekocht. groetjes van Erica

Anoniem zei

wat een geweldige leuk hond echt een schatje, en ik heb even bij de stamboom gekeken,en daar staan ze prachtig op.dat word echt genieten hoor.moet de naam ook nog met een begin letter, want dat was bij onze kennis ook zo.ik hoor het nog wel en anders zullen wij even mee denken liefs miep.