maandag 7 april 2008

De lang gekoesterde wens.......

Eindelijk, Hans schrijft wat !!!(komt misschien door het onderwerp)

Na het vervullen van de droomwens van Nicolette is nu de droomwens van mij in vervulling gegaan. Na drie dagen proefrijden zijn we er uit, de deal is rond, we hebben een bijpassende auto voor onze nieuwe hond gevonden. Op deze auto komt ook nog een dakkoffer, de standaarduitrusting van de Noorse auto. Aangezien de hond rond de 80 kilo.... gaat worden, hebben wij die ook wel hard nodig. Ik vind dit een welbestede uitgave van een gedeelte van de overwaarde van de Vooruitgangstraat 124. De auto's is Noorwegen zijn achterlijk veel duurder dan de auto's in Nederland, en nee, importeren is niet goedkoper...Deze auto is een langgekoesterde wens van mij en alles zit er ook op en aan, van turbo (uitgeprobeerd in de tunnel naar Steigen 8km) tot stoelverwarming (2 traps). Grappig trouwens hoe de proefrit gegaan is. Op ons weekendje weg op de Lofoten waren wij een verkenningrondje met de auto aan het rijden, waarbij we langs een Volvo-dealer reden. Ik zei; laten we even kijken of er wat voor ons bij staat. En ja hoor, daar stond hij dan, net neergezet, maar de dealer was dicht(Paskeaften 16.00=paaszaterdag, die waren al lang en breed op ski-tur=langlaufen, de nationale paashobby in Noorwegen) Toch nog geprobeerd te bellen, eerst de eigenaar gebeld, die verwees ons door naar de dealer, maar die verkoper dacht dat hij in de maling werd genomen en hing gewoon op. Toen maar een briefje tussen de deur gepropt met ons tel.nr. en dat we toch echt wel interesse in de auto hadden. Uiteindelijk werd afgelopen vrijdag de de auto met de sleutel erin op de ferry van Svolvær naar Skutvik gezet, met als enige legitimatie het prepaid tel.nr. van Nicolette. We mochten de auto een paar dagen uitproberen. Als we de auto dan wilden kopen hoefden we niet terug naar de Lofoten, maar kon alles via de telefoon, email en post afgehandeld worden. Zo gezegd, zo gedaan, de Volvo staat hier nu voor deur en er wordt een contract hierheen gemaild, dat wij weer getekend met de post terug moeten sturen. De auto wordt dan op onze naam gezet en voila!
Oh ja, met mij gaat het inmiddels ook goed. Na een lastige start met flink wat heimwee begin ik mijn plekje nu ook te vinden. Het weekendje weg op de Lofoten heeft mij erg goed gedaan. Ik ben ook gelijk na aankomst vol aan de bak gegaan en dat heeft veel energie gevraagd dus het weekendje bijtanken en de gedachten op wat anders heeft flink geholpen. Het heeft tijd nodig om je plekje te vinden en je wortels weer in de grond te zetten, of zoals de Noren hier zeggen "ting tar tid"

En dan nu wat foto's van de Volvo V70 Titanium


2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi
nu Hans als het over auto's gaat kan je wel schrijven blijkt.
Maar allemaal veel plezier met deze aanwinst zowel auto als hond.
veel liefs greet

Anoniem zei

dat ziet er goed uit hans leuk stukje.en fijn dat het nu ook met jou beter gaat.ik wens jullie veel plezier met de nieuwe aanwinst en geniet van de kleine pup als hij komt en de mooie nieuwe auto veel knuffels van miep.