donderdag 10 april 2008

Een gazon voor Greet...

Tja, de tuin....die is nogal verwilderd(zoals de pruik van Geert Wilders)de afgelopen jaren. Maar ja, deze zomer komen Greet en Jannie op visite en die willen natuurlijk een strak, groen gazonnetje om de tent op te zetten. Dus, ben ik begonnen met het omspitten van de tuin. Al snel kwam ik erachter dat het een zware klus zou worden. Gelukkig hebben we hier twee stoere jongens in de bloei van hun leven en die wilden(tegen betaling) de klus wel aannemen. Dus na een stevige prijsonderhandeling zijn de jongens begonnen aan de klus. Jannie en Greet, ik heb het volste vertrouwen dat jullie komende zomer heerlijk kunnen kamperen in onze tuin! Hebben jullie trouwens een verduisteringstent, want het kan hier nogal lang licht zijn in de zomer(zie het boek van W.F. Hermans, nooit meer slapen.....) Oh ja, tijdens het spitten stopte Robin ineens met zijn werk om mij te vertellen dat hij zich nu net Opa Jan voelde, want die is ook altijd in tuinen aan het werk. Zo opa, zo kleinzoon zullen we maar zeggen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi,Reepjes, zo te zien nogal een zware klus,jullie dachten even een stuk gras aanlegen maar dat valt niet mee,een troost voor jullie ik heb net 450 meter gras aan gelegd,dus ik voel met de spitters mee. je kan ok wachten dat wij er zijn maar daar hebben greet en jannie weer niks aan,sterkte met de aanleg. dan kan je straks zeggen het gras is bij ons groener dan bij de buren.
opa jan

Anoniem zei

Hoi

Ik voel mij een beetje schuldig dat jullie zo hard moeten werken.
We kunnen ook ons luchtbed in de kelder leggen hoor.
We vinden het geen probleem dat het niet donker is dat zijn we in de loop van de jaren wel gewend.
Goede beweging voor jullie
veel liefs greet

Anoniem zei

Hoi,
Hebben jullie wel een idee hoe groot onze tent is? Is het grasveld wel groot genoeg? En hebben jullie je gerealiseerd hoe het grasveld er uitziet als wij onze tent weer afbreken? Ja, daar staan jullie van te kijken hè? En wat de verduisteringsgordijntjes betreft: die hebben wij altijd bij ons. Want als je je ogen dicht doet, is het donker!!!!
Groet, Janny