dinsdag 24 juni 2008

Hondencursus

Vandaag was het weer puppiecursusdag. Vroeg eten dus en om kwart over 5 de auto in en op weg naar de trainingsplek. Wel onze warme broek en winterjas aan want vandaag regent het en is het 8 graden. Max heeft inmiddels al heel wat geleerd. Vorige week hebben we een nieuw talent van Max ontdekt; speuren! Vorige week op de cursus voor de eerste keer geoefend en de dagen daarna thuis nog een paar keer geoefend. We begonnen met een spoor van grilworst, nou dat was een makkie voor Max! Daarna mocht ik een spoor uitleggen in een vrije ruimte. Zoals je hieronder in het filmpje kunt zien.

Zo, heb je ff gelachen....tja..liefde voor de hond gaat ver. Na het uitleggen van het spoor was de beurt aan Max. Ook dit keer ging het weer hartstikke goed! Hieronder kan je zien hoe Max zijn speurneus werkt.

Volgende week is de 1 na laatste keer op cursus dus dan gaan we alle oefeningen herhalen. Na de zomer gaan we weer verder met de training. En....ik ga Max denk ik inschrijven voor een hondententoonstelling. Ik heb begrepen dat het voor de puppies alleen maar een kwestie is van 2 x met z'n allen in een ruimte te spelen, dus volgens mij gaat dat wel lukken!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nicolette, Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag! groetjes uit een regenachtig Holland, Erica van Tongeren.

Anoniem zei

Heeft onze schrijvster weer een schrijvers dip? Of zitten we in een Blog crisis? haha grapje hoor, weet er alles van al ben ik momenteel weer helemaal op dreef! Hoop dat alles goed gaat daar in het Noorden! besos de España xx