vrijdag 6 juni 2008

Max

Vandaag een filmpje van Max. Hij was lekker buiten en wij binnen. Na een tijdje gingen we maar eens kijken waar hij zo zoet mee was en dat was dus een visnet. Het net zat in een beluchtingsgat in de fundering van de kelder, en was bedoeld om ratten buiten de kelder te houden. Maar Max had een veel beter idee met het net en het resultaat daarvan zien jullie in het filmpje hieronder. Even voor de statistieken; Max weegt nu 21,3 kilo en is 14 weken oud. Vandaag heeft hij het grootste deel van de dag geslapen omdat hij gisteren op hondentraining was. Daar heeft hij heerlijk gestoeid met andere honden en dat is toch echt wel een uitje!


Verder heb ik vandaag gewerkt. De remmen van onze eigen auto worden vervangen en daarom had ik een huurauto. Nou was de Daewoo helaas al uitgeleend aan toeristen, maar gelukkig was er nog een auto. Er werd me wel eerst gevraagd of ik van plan was om ver te gaan rijden, want deze auto staat bekend als Steigenauto en is niet geschikt voor langere ritten. Nee hoor, zei ik geen probleem ik rijd er alleen mee naar Leinjesford(half uurtje) en weer terug. Dus zo gezegd zo gedaan. Heen ging prima en na een dagje lekker gewerkt te hebben besloot ik gelijk maar even boodschappen te doen voor het weekend zodat we morgen niet weer naar leinesfjord hoeven te rijden. Oh ja, ik vergeet nog te zeggen dat deze auto geen stuurbekrachtiging had en dat er voortdurend een lampje brandt van de accu en dat hij, schat ik in, zo'n 20 jaar oud is. Met een achterbak vol boodschappen rijd ik op mijn gemakje( 60 km. leek me wel gepast voor deze auto) naar huis. Ineens brandt er nog een lichtje..oeps...wat gebeurd er nu? De auto stopt ermee! Daar sta ik dan, in het zonnetje, met een mobiel die leeg is langs de kant van een verlaten weg. Zoals een echte dame dat kan maak ik vol charme de moterklep open om er vervolgens radeloos een ravage van draaitjes en ingewikeld uitziende kastje te aanschouwen. Ik heb inmiddels wel startkabels in de auto gevonden(dus niet de eerste keer dat er iets gebeurd) dus mijn plan is nu om een auto om hulp te vragen zodat we samen de accu weer aan de praat krijgen(mijn eerste diagnose was namelijk een lege accu) Al snel stopt er een auto, maar helaas niet het gewenst resultaat! Oeps...plan B dan maar....Oh nee, dat plan had ik nog helemaal niet....Volgens de behulpzame automobilist moet er iets met de dynamo(?)zijn als de auto er zomaar ineens mee ophoud. Dat betekend dus dat ik zowieso niet in deze auto thuis ga komen.
Dan maar op zoek naar een huis, waar ik kan ga vragen of de bewoner voor mij wil bellen met iemand in Helnessund zodat de rescue van Nicolette kan gaan worden ingezet. Na een korte wandeling belt een lief oud dametje voor mij de kapster in Helnessund, die getrouwd is met Frank, die bij de garage werkt. Ze springt meteen in de auto en samen duwen we de overleden auto de berm in, mooi detail; tijdens het duwen(twee bevallige dames)rijdt er een auto met drie mannen in langzaam langs, ah fijn denken wij, maar nee hoor, ze rijden door zonder ons even te helpen met duwen. Nou ja zeg!

Geen opmerkingen: