maandag 16 juni 2008

Sneeuw in de zomer

Nee, dit keer geen ijskoude sneeuw, maar sneeuw van paardebloemenpluisjes(mooi woord voor scrabble) Eerst vond ik het hartstikke leuk en gezellig al die gele bloemen langs de weg. Een week geleden begonnen er echter ineens overal pluisjes rond te waaien. Het duurde het even voordat we wisten wat het was. Echt hoor, ze komen overal! Vandaag was ik de huiskamer aan het zuigen en ja hoor, onder de gordijnen, pluisjes! Ligt de hond lekker buiten, komt hij besneeuwd binnen. Doe je de voordeur open, wordt je aangevallen door witte regen(oke, ik overdrijf een beetje, maar dat is om het spannend te houden voor jullie) Buiten moeten we een strategische plaats zoeken omdat we anders pluisjes inademen en het wel erg kriebelig wordt. En dan natuurlijk nog mijn haar....ik ben voor de pluisjes extra aantrekkelijk, want ik heb wax in mijn haar. Daar blijven ze namelijk lekker goed in plakken! Volgens mij gaat dit nog wel even duren, want we hebben hier echt ontzettend veel paardebloemen. Even een foto om jullie een idee te geven.

Omdat het zo lekker weer was vandaag besloten Hans en ik na het eten lekker te gaan wandelen op het strand. Dat is ongeveer 10 minuten rijden van ons huis. Komen we daar aan, begint het te regenen! Eerst een beetje, dus wij stoorden ons er niet zo aan, maar al na een paar minuten begon de regen flink door te zetten. Jammer! Twee natte mensen en 1 natte hond!

Wel leverde de regen samen met de zonneschijn deze hele mooie regenboog op. Het mooiste was dat we het begin en het eind konden zien. Na een kortere wandeling dan we gehoopt hadden rijden we weer terug naar Helnessund. Hier schijnt gewoon de zon en is geen drupje regen gevallen! Nou ja! Max vond het maar raar, die natte vacht, maar hij zal er wel aan wennen want dit zal niet de laatste regenbui zijn waarin hij loopt!

Vanochtend om 11 uur werd ik gebeld door Robin. Hij had een opdracht gekregen om morgen een presentatie voor de leraar te geven. Het onderwerp is alcohol. De leerlngen mochten kiezen, op school of thuis voorbereiden. Natuurlijk kozen Robin en de buurjongen Idar voor thuiswerken, maar hoe kom je thuis als de bus alleen maar om 8 uur s'ochtends en half drie
s' middag's rijdt? Liften natuurlijk! Toen ze belden waren ze al op de helft, maar ze liepen al een kwartier en er kwam geen auto meer langs. Of ik ze dan toch maar even wilde ophalen.....Ik vroeg Robin het nog 20 minuten te proberen en als er dan nog niets langs was gekomen zou ik hem ophalen. 20 minuten later stond hij voor de deur! Handig hoor! Ik heb zelf ook al een paar keer lifters meegenomen. Dat is eigenlijk de handigste manier om van a naar b te komen als je geen rijbewijs hebt en het werkt hier heel goed. Ik herinner me uit de tijd dat ik als au pair in Engeland werkte dat ik deze methode ook succesvol heb gepraktiseerd. Ook daar woonde ik op het platteland en daar moet je soms heel lang wachten op de bus! Robin heeft vandaag hard gewerkt aan zijn presentatie(in het Noors)en daardoor ben ik ook een paar dingen te weten gekomen over alcohol in Noorwegen. Het drankge(mis)bruik is een probleem en er wordt steeds meer gedronken. Maar toen Robin de cijfers ging vergelijken met de Nederlandse cijfers bleek toch dat de jongeren in Nederland meer drank gebruiken dan de jongeren in Noorwegen. Robin stelt in zijn presentatie voor dat de regering een reklamecampagne zou moeten beginnen omdat we daar in Nederland al goede ervaringen mee hebben. Als het eerste spotje klaar is zal ik het op de site zetten zodat jullie ook mee kunnen genieten! Tot die tijd hebben we een ander Noors you tube filmpje...

Geen opmerkingen: