donderdag 19 juni 2008

Op stap

Morgen gaan we op stap! We zijn uitgenodigd in het strandhuis van de familie Solheim. Dat zijn de eigenaars van het huis dat we huren. Het huis ligt op ongeveer 4,5 uur rijden van ons huis en we vertrekken als Hans thuiskomt van zijn werk. De kinderen blijven lekker thuis en kunnen dus het begin van de vakantie vieren met een feestje in ons huis! Max gaat mee op stap, ik ben heel benieuwd hoe hij het zal vinden. Als het mooi weer is gaan we zwemmen in de zee(brrr) en vissen op de zee. We overnachten in het strandhuis...spannend!! We willen ook graag weten of ze interesse hebben om het huis te verkopen, want we zijn misschien geinteresseerd. We hebben intussen ook een andere woning op 5 minuten van onze huidige woning bekeken. Een mooi groot huis met uitzicht over zee en middernachtzon! De eigenaars van die woning gaan het ouderlijk huis opknappen en uitbouwen en zijn van plan om eind van dit jaar te verhuizen. De prijs wordt binnenkort bekend, dus dan kunnen we kijken of het binnen ons budget valt.

Vandaag heb ik gesproken met die boekhouder waar ik gisteren het over had. Hij denkt erover om er een paar klanten bij te nemen, maar dan heeft hij hulp nodig bij bijvoorbeeld het invoeren van de facturen in een computersysteem. Ik denk dat het geen probleem zal zijn voor mij. Ik ga er maandag een dagje werken, dan kunnen we allebei zien of ik het een beetje snel onder de knie zou kunnen krijgen. Daarna kan hij gaan berekenen of hij er zelf ook wat mee opschiet omdat het voor hem natuurlijk wel een investering is. Het zou misschien ingaan in september, we zullen zien.....

Verder hadden we vandaag hondentraining en Max deed het hartstikke goed! Eerst moest Hans zich verstoppen en moest Max ruiken waar hij was, dat ging goed. En daarna moesten we een spoor uit leggen van 10 meter(met hondesnoepjes) en dat deed hij ook hartsikke goed. Ik ben trots op hem! Morgen weer oefenen, maar dan in de tuin. Ik moet wel opletten dat ik een spoor maak met de wind mee anders werkt het niet.....

Deze aflevering wordt ter ere van de schoolvakantie opgeleukt met foto's van Lois haar telefoon! We zien Lois (in coma)in de bus naar huis, Lois met vriendinnen in de pauze op het gras en Lois met Camilla(vriendin)op haar kamer. Komende dagen is het even stil vanwege ons uitstapje en werk, maar zodra ik de kans heb, vertel ik jullie meer over ons uitstapje naar het strandhuis.

Geen opmerkingen: