woensdag 18 juni 2008

Werk

Terwijl Hans rustig doorwerkt en de kinderen over twee dagen vakantie hebben, begint mijn deelname aan het Noorse arbeidsmilieu nu echt. Ik heb tot nu toe ongeveer 5 dagen gewerkt vanaf mei, maar gisteren heb ik mijn werklijst opgehaald voor mijn zomerbaan en ik ben volgeboekt van 26 juni tot 26 juli. Joepie! Kan ik ook weer wat bijdragen aan de huishoudpot. Zie hier mijn werkplek voor komende maand. Verder werd ik gisterenavond gebeld door Knut. Knut is de man van een lerares op de school van Robin en Lois. Ik had mezelf zo'n beetje geintroduceerd op school en zo heb ik onder andere Turid (de lerares) leren kennen. Ze vertelde al een tijd geleden dat haar man boekhouder is en dat hij het behoorlijk druk heeft. Misschien zou hij mij wel bellen. En ja hoor! Drie maanden later word ik gebeld(noors tempo)
Ik ga morgen even bij Knut langs om te kijken wat voor hulp hij nodig heeft. Kunnen we gelijk afstemmen of ik iets snap van het werk dat hij heeft voor mij en of ik het leuk vind. Ik heb natuurlijk geen boekhoudersdiploma's dus Knut moet zelf ook even kijken of hij wat aan mij heeft. Tenminste zoiets maakte ik op uit het telefoongesprek. We redden ons prima in het Noors, maar ik moet zeggen, dat een gesprek door de telefoon nog weer even moeilijker is dan een face to face gesprek. Vandaar dat ik gewoon lekker langs ga en dan zien we wel wat er verder van komt! Ik hou jullie op de hoogte..................................

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi

Nou Nicolette je bent ook al zo druk als een klein baasje.
Wat een paardenbloemen zijn er bij jullie en volgend jaar nog meer vanwege alle pluizen.
succes met jullie sneeuw.
liefs greet